top of page

About Toku Design Consultancy

As the significance of the experiential aspect in consumer behavior becomes increasingly highlighted, consumers' desire to establish a relationship with brands has shifted from mere sensory and emotional appeal to an emphasis on including experiences. These experiences are emerging as a brand strategy aimed at accumulating positive responses from consumers to ensure high loyalty to their own brand. Lido design consultancy is actively researching and developing a differentiated design process and creative approach to brand experiences through interactions with consumers, in order to harness them strategically for corporate branding activities. The strategic utilization of these experiences, which can expand into a holistic experience within the new branding environment, will not only help build a relationship between consumers and the brand but also serve as a tool for creating shared value.

 

소비자의 행동을 통한 경험적 측면의  중요성이 부각되면서 브랜드와 관계를 형성하고자하는 소비자들의 욕구는 감각과 감성의 소구뿐만 아니라 체험을 포함하는 경험으로 그 관심이 옮겨가기 시작했습니다. 이러한 경험은 소비자들에게 자사 브랜드에 대한 긍정적인 반응을 축적시킴으로서 높은 충성도를 확보하기 위한 브랜드 전략으로 대두되고 있습니다. 리도 디자인 컨설턴시는 기업의 브랜딩 활동에 전략적으로 활용할 수 있도록 소비자와의 상호작용을 통한  브랜드 경험의 차별화된 디자인 프로세스와 크리에이티브를 연구 개발하고 있습니다. 새로운 브랜딩 환경에 의해서 총체적 경험으로 확장될 수 있는 전략적 경험의 활용은 소비자-브랜드 관계를 구축하고 공동의 가치를 창출할 수 있는 도구가 될 것입니다.  

 

Creative Director

Sunyoung Hahn

 

Profile

SHILLA DUTY FREE                      VM Director

601 BISANG                                   Branding Manager

CHEIL INDUSTRIES                      Graphic Designer

LOTTE DEPARTMENT STORE     Graphic Designer

BRUNEL UNIVERITY

Design & Branding Strategy (MFA)

HONGIK University

Communication Design, General Master of Fine Arts (MFA)

HONGIK University

Textiles and Arts Design, General Bachelor of Arts (B.A)

 

 

    bottom of page